Kontrole w 2010 roku - Archiwum - Komenda Miejska Policji w Toruniu

Biuletyn Informacji Publicznej

 

SPRAWOZDANIE
Z DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ ZESPOŁU KONTROLI I DYSCYPLINY KMP W TORUNIU W ROKU 2010.

 

Do podstawowych zadań Zespołu Kontroli i Dyscyplinarnego KMP w Toruniu należy:

  • przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg oraz wniosków kierowanych do Komendanta Miejskiego Policji,
  • prowadzenie kontroli,
  • sprawdzanie funkcjonowania komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej Policji w Toruniu,
  • przygotowywanie analiz w zakresie skarg i wniosków oraz prowadzonych kontroli w komórkach organizacyjnych Komendy Miejskiej Policji w Toruniu oraz sprawozdań z ich realizacji,
  • prowadzeniem właściwych dla Komendanta, spraw związanych z problematyką dyscyplinarną.

 
Kontrole prowadzone są w oparciu o Zarządzenie nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzenia kontroli przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz organy i jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. MSWiA z 2010 nr 9 poz. 44).

 
Ilość kontroli przeprowadzonych w 2010 roku.

W 2010 roku w Zespole Kontroli i Dyscyplinarnym KMP w Toruniu zrealizowano (zakończono) trzy (3) kontrole problemowe.

 

Problematyka kontroli oraz ilość skontrolowanych podmiotów:

Problematyka realizowanych przez Zespół Kontroli i Dyscyplinarny KMP w Toruniukontroli problemowych:

  • „Sposób realizacji zadań dotyczących archiwizacji dokumentacji służbowej wynikających z dyspozycji Zarządzenia nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 r. (Dz. Urz. KGP nr 16 poz. 95), jednolitego rzeczowego wykazu akt Policji wprowadzonego Decyzją nr 021 Komendanta Głównego Policji z dn. 8 marca 1995 r. oraz Zarządzenia nr 93 MSWiA z dn. 17 grudnia 2007 r”.
  • „Poprawność i terminowość wypełniania kart Mrd-5, dotyczących wykroczeń popełnianych przez kierujących, naruszających przepisy ruchu drogowego w światłe obowiązujących przepisów prawa”;
  • „Organizacja przyjęć interesantów w sprawie skarg i wniosków, formy dokumentowania i wyjaśniania spraw zgłaszanych przez obywateli oraz realizacja obowiązku umieszczenia informacji określającej terminy i osoby uprawnione do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków”;

Łącznie kontrolami objęto 19 podmiotów.

 

Skutki i efekty kontroli – realizacja wniosków pokontrolnych:

W wyniku przeprowadzonych w 2010 roku kontroli nie wnioskowano o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego, nie kierowano również żadnych zawiadomień do prokuratury oraz nie informowano Rzecznika Finansów Publicznych w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

 

Wybrane przykłady ujawnionych nieprawidłowości:

W toku kontroli problemowej nt. „Sposób realizacji zadań dotyczących archiwizacji dokumentacji służbowej wynikających z dyspozycji Zarządzenia nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 r. (Dz. Urz. KGP nr 16 poz. 95), jednolitego rzeczowego wykazu akt Policji wprowadzonego Decyzją nr 021 Komendanta Głównego Policji z dn. 8 marca 1995 r. oraz Zarządzenia nr 93 MSWiA z dn. 17 grudnia 2007 r”, wykazano braki w znajomości procedur działalności archiwalnej, jak również stwierdzono brak znajomości podstawowych przepisów, które to przyczyniły się do szeregu popełnianych błędów merytorycznych, formalnych i proceduralnych. Jednocześnie zbyt duże obciążenie obowiązkami związanymi z prowadzeniem sekretariatu kontrolowanych jednostek przez osoby prowadzące składnice akt, nie stwarzało możliwości do prawidłowego prowadzenia czynności archiwalnych. Stwierdzono, że czynności związane z działalnością archiwalną wykonywane były zbyt rzadko i pobieżnie, stąd doszło do ujawnienia szeregu nieprawidłowości. Przedmiotowa kontrola ujawniła brak systematycznych i planowych działań mających na celu prawidłowe funkcjonowanie składnic akt.

W przypadku wszystkich przeprowadzonych kontroli, kierowników kontrolowanych jednostek zobowiązano do podjęcia skutecznych działań mających na celu wyeliminowanie stwierdzonych nieprawidłowości poprzez zapoznanie podległych funkcjonariuszy z treścią obowiązujących przepisów, przeprowadzenia szkoleń w zakresie archiwizowania dokumentacji służbowej oraz przypomnienia zasad efektywnej służby i pracy, a także uaktywnienie średniego szczebla nadzoru, w tym nad rzetelnością sporządzanej dokumentacji służbowej oraz jej archiwizacją.

 

Wszystkie wnioski i zalecenia zawarte w wystąpieniach pokontrolnych zostały zrealizowane.

Metryczka

Data publikacji : 16.02.2011
Data modyfikacji : 28.05.2012
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Toruniu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
nadkom. Zbigniew Męczyński
Osoba udostępniająca informację:
Piotr Górny Zespół Kontroli i Dyscypliny KMP w Toruniu
Osoba modyfikująca informację:
Piotr Górny
do góry